Sökning

Sisustus- ja tekstiilisuunnittelu Pipazzun markkinointisuunnitelma

QR-kod

Sisustus- ja tekstiilisuunnittelu Pipazzun markkinointisuunnitelma

Tämän opinnäytetyön aiheena oli tutkia markkinointisuunnitelman perusteita ja toteuttaa Sisustus- ja Tekstiilisuunnittelu Pipazzulle markkinointisuunnitelma. Tavoitteena oli toteuttaa markkinointisuunnitelma, joka kattaisi yrityksen markkinoinnilliset toimenpiteet yhden vuoden ajalta. Aluksi kartoitettiin yrityksen voimavarat, markkinat, kilpailijat ja toimintaympäristö, jonka jälkeen suunniteltiin yksityiskohtainen markkinointisuunnitelma. Teoriaosuudessa käsiteltiin markkinointisuunnitelmassa tarvittaviin markkinoinnin osatekijöiden teorioita. Teoriaosuudessa käytiin läpi markkinointia, markkinoinnin kilpailukeinoja, yrityksen markkinointiviestintää ja markkinoinnin suunnittelua. Teoriaosuus pohjautui vahvasti ammatilliseen kirjallisuuteen. Varsinaisessa markkinointisuunnitelmassa tarkasteltiin teorian pohjalta yrityksen toimintaa, markkinoita ja mahdollisia markkinointikanavia. Markkinointisuunnitelmassa käsiteltiin yrityksen markkinointistrategia, valittiin käytettävät kanavat, suunniteltiin niiden toteutusaikataulu ja laskettiin kokonaiskustannukset. Markkinointisuunnitelman valintoihin vaikutti merkittävästi budjetin rajallisuus. Yritys oli vasta aloittanut toimintansa, eikä sillä ollut voimavaroja suuriin investointeihin. Eri markkinointimahdollisuuksia vertailtiin ja niissä päädyttiin mahdollisimman kustannustehokkaisiin ja segmentit hyvin kattaviin valintoihin. Yrityksen markkinoinnin osatekijöiksi valittiin internet, lehtimainonta, suoramainonta, suhdeverkostot ja jälkimarkkinointi.

The purpose of this thesis was to explore the basics of marketing plan and carry out a marketing plan for Sisustus- ja Tekstiilisuunnittelu Pipazzu, a company which is specialized in interior and textile design. First the company's resources, markets, competitors and the environment were analyzed, and then the detailed marketing plan was made. The theoretical part of the thesis examines the marketing factors that are necessary in a marketing plan. Theoretical part includes marketing, marketing decisions, marketing communications and the planning of marketing. Theoretical part was heavily based on a professional literature. The theoretical models were applied in the actual marketing plan. The company's features, markets and possible marketing channels were examined based on the theoretical part of the thesis. In the marketing plan, company's marketing strategy, marketing channels were chosen, the chosen actions were organised in a one year marketing schedule and the total costs were calculated. The limited budget affected on the marketing plan. Company had just started and it did not have enough financial resourced to make big marketing investments. Different marketing possibilities were compared and the ones with the best cost effectiveness relationship was chosen. The company's marketing decisions include internet, advertising, direct marketing, expositions and after sales marketing.

Sparad: