Joensuun Kuninkuusravit: Markkinointikiertue ja sosiaalinen media
Joensuun Kuninkuusravit: Markkinointikiertue ja sosiaalinen media
Tässä työssä dokumentoin Joensuun Kuninkuusravien markkinointikiertuetta ja tarkastelen sosiaalisen median käyttöä ja sen tavoittavuutta. Kuninkuusravit järjestettiin 1.-2.8.2015 Joensuussa ja sen markkinointikiertue käynnistyi virallisesti maaliskuussa 2015. Sosiaalisen median kanavia käytössä oli kolme, ja niiden käyttöä arvioitaessa olen ottanut huomioon niiden sisällön, tavoittavuuden sekä toimeksiantajan arviot sen onnistuneisuudesta.
Opinnäytetyön toimeksiantaja on Kuninkuusravien järjestävä rata, Joensuun Ravirata Oy. Toimeksiantaja käyttää opinnäytetyötä apuna sisäisessä raportoinnissaan sekä hankerahoittajien raporteissa.
Markkinointikiertueella pyrittiin mainostamaan tapahtumaa sekä Joensuuta matkailualueena, ja se käsitti raviurheilutapahtumien lisäksi myös paikallisia suurtapahtumia ja pienempiä tapahtumia. Tätä opinnäytetyötä voi jatkossa käyttää apuna suurtapahtumien markkinointikiertuetta suunniteltaessa ja lisäksi se on toimeksiantajan omaan käyttöön suunnattu.
Kieli |
suomi |
---|---|
Aiheet |