Sökning

Muutosjohtaminen liikkeenjohdon konsultointiyrityksissä, Case: Kolme konsultointiyritystä

QR-kod

Muutosjohtaminen liikkeenjohdon konsultointiyrityksissä, Case: Kolme konsultointiyritystä

Change Management in Management Consulting companies, Case ThreeManagement consulting companies
TMP.objres.683.pdf (Lappeenrannan teknillinen yliopisto - LUTPub)
TMP.objres.683.pdf.txt (Lappeenrannan teknillinen yliopisto - LUTPub)

Tutkielma tutkii konsultointiyritysten harjoittamaa muutosjohtamista. Tutkielman tavoitteena on selvittää millaisia menetelmiä konsultointiyritykset käyttävät muutoksen johtamiseen. Tutkielma esittää organisaatiomuutoksen ilmiönä ja selvittää miten muutosta johdetaan. Tutkielma keskittyy konsultointiyritysten muutoksen johtamisessa käyttämiin muutosmalleihin ja -palveluihin.

Tutkimusmetodologiana tutkielmassa käytettiin laadullista tapaustutkimusta ja tutkimusaineistonakonsultointiyritysten internet - sivuja.

Tutkielmassa havaittiin kirjallisuudessa esiteltyjen muutosmallien identtisyys konsultointiyritysten käyttämien mallien kanssa. Tutkielman tuloksena luotiin synteesi muutosjohtamisen malleista. Tutkielmassa selvisi myös muutospalveluiden kehittyminen laajaksi, kaikkia palveluita tukevaksi funktioksi liikkeenjohdon konsultointiyrityksissä.

This study researches organizational change management and how the change is managed by management consulting firms. The Study aims to clarify methods and tools used in change management by different management consulting firms.The Study presents organizational change as a phenomenon and describes the models and tools, which management consulting companies are using in their change management services in detail.

Research methodology used was qualitative case study. Data was collected from the websites of the management consulting companies.

Findings reveal that management consulting companies have adopted change management models from theory virtually unaltered to part of their practices. The Study presents a synthesis of change models. The Study also reveals how management of change has expanded from a single service to a wide supporting function for the whole enterprise.

Sparad: