Opettaja ja aine 2000 : ainedidaktiikan symposiumi 4.2.2000. Osa 1
Finna-arvio
Opettaja ja aine 2000 : ainedidaktiikan symposiumi 4.2.2000. Osa 1
Tallennettuna:
Ulkoasu |
xxi, 463 sivua : kuvitettu ; 21 cm |
---|---|
Kieli |
suomi |
Alkuteoksen kieli |
suomi |
Tiivistelmän kieli |
englanti |
Huomautukset |
Osa tekstistä englanniksi |
Julkaisija |
Helsinki :
Helsingin yliopiston opettajankoulutuslaitos,
2000
|
Sarja | Tutkimuksia / Helsingin yliopiston opettajankoulutuslaitos, ISSN 0359-4203; 224. |
Luokitus | |
Aiheet | |
Valmistaja | (Hakapaino) |
Lisätiedot | Irina Buchberger (toim.) |
Sisältö/kappaleet | 6 tietuetta |
ISBN |
951-45-9358-8 pehmeäkantinen |
Kontrolloimaton nimeke |
Ajan ajattomuus, viipeettömyyden vaade ja akronos C.G. Estlanderin näkemys naiskäsityön korkeammasta koulutuksesta Onko taidekasvatus rajatilassa? Galleria-Ateljee Peruskoulu? : kysymyksiä opettajuuden ja taiteilijuuden kohtaamisesta kuvataideopetuksessa Traditio painaa historian opetussuunnitelmissa Yhteiskuntatiedon haalea käytännöllisyys : haaste yhteiskuntatiedolliselle kasvatukselle ja yhteiskuntatiedon aineenopettajakoulutukselle Liikuntataitojen oppiminen ja opettaminen : telinevoimistelutaidot ja peruskoulun liikunnanopetus Filosofian opettamisesta Pyrkivä kulttuuriperintö ja uudet opetussuunnitelman perusteet elämänkatsomustietoon Luokanopettajien käsitykset peruskoulun katsomusopetuksen toteuttamisvaihtoehdoista Tieteenhistoria oppikirjoissa Multimediaohjelmien käyttöliittymien visuaaliset metaforat : lähestymistapoja "edutainment"-ohjelmien semioottisen merkityksen tutkimiseen Englannin kielen opetusharjoittelijoiden uskomuksia ja käsityksiä englannin kielen luonteesta, sen oppimisesta ja opettamisesta sekä hyvän englannin kielen opettajan ominaisuuksista Uskonnon aineenopettajaksi pyrkivien uranvalinta-arvot Historian harrastajasta historian opettajaksi : aineenopettajaopiskelijan ennakkokäsitysten tarkastelua "Muistelen koulussa saamaani taidekasvatusta" : luokanopettajaksi opiskelevien koulukokemusten tarkastelua kuvataiteen sekä äidinkielen ja kirjallisuuden oppiaineen näkökulmista Mitä biologia on? : luokanopettajaopiskelija oppiaineen konstruoijana Developing media education skills : a case study of Finnish primary school student teachers Tuhannen taalan kysymys : yhteistyö opettajankoulutuslaitosten, ainelaitosten ja harjoittelukoulujen välillä Taideaineiden opettajien koulutusta kehittämässä : generalisti, spesialisti vai mestari? Opettamisesta oppimiseen : paradigman muutos Oppilaasta opettajaksi : kielten pilottiprojektin näkökulma opettajan ammatilliseen kasvuun Millaisen merkityksen matemaattisten aineiden opettajaksi opiskelevat antavat pedagogisille opinnoille? Kasvu opettajan rooliin biologian ja maantieteen opiskelijoiden kokemana Kotitalousopettajan pedagogisen ajattelun kehittyminen opetuskokeilun avulla Aikuisopetukseen suuntautuvien opettajan pedagogisten opintojen lähtökohtia Aineenopettajaharjoittelijoiden tutorointi luokanopettajaopiskelijoiden biologian peruskurssilla syksyllä 1999 Miten tietotekniikan opetuksessa ratkaistaan eettisiä ongelmia luovalla tavalla? |