Haku

Ohje Humana avopalvelut oy Keski-Suomen tapaamispalveluiden asiakkaille

QR-koodi

Ohje Humana avopalvelut oy Keski-Suomen tapaamispalveluiden asiakkaille

Opinnäytetyö on kehittämistyö, jonka tarkoitus oli luoda ohje opinnäytetyön toimeksiantaja Humana avopalvelut oy Keski-Suomen tapaamispalveluiden asiakkaille. Tapaamispalveluilla on keskeinen merkitys lapsen ja vanhemman välisen tapaamisoikeuden toteutumisessa. Ohje toteutettiin sosiaali- ja terveysalan osaamisen tuotteistamiseen tarkoitetulla nelivaiheisella tuotekehitysmallilla.

Ohjeen tehtävänä on kertoa asiakkaalle, mitä häneltä odotetaan tapaamispalveluiden asiakkaaksi tullessaan ja mitkä asiat ohjaavat tapaamisten käytäntöjä, kulkua ja tapaamispaikan roolia riippuen siitä, onko kyseessä valvottu tai tuettu tapaaminen tai valvottu vaihto.

Opinnäytetyö koostuu kahdesta osasta: teoreettisesta viitekehyksestä ja kehittämistyön toteutuksen raportoinnista. Teoreettinen viitekehys käsittelee aikaisempia tutkimuksia, lastensuojelun periaatteita ja tehtäviä, tapaamisoikeutta, tapaamispalveluiden tarpeeseen johtavia syitä ja tapaamisten eri muotoja. Kehittämistyön toteutuksen osuus sisältää kuvauksen tuotekehitysmallista, tiedonkeruusta, suunnittelusta, toteuttamisprosessin kuvauksen, arvioinnin sekä ehdotuksia jatkotutkimukselle.

Tallennettuna: