Haku

Markkinointisuunnitelma lanseerattaville tuotteille

QR-koodi

Markkinointisuunnitelma lanseerattaville tuotteille

Tämän opinnäytetyön aiheena oli laatia markkinointisuunnitelma Restmec Oü:n lanseerattaville kylmäsäilytysratkaisuille. Markkinointisuunnitelman on tarkoitus toimia pohjana yritykselle kylmäsäilytysratkaisujen markkinoinnissa. Työn tavoitteena oli tutkia keittiökalustevalmistajien eri medioiden käyttöä, ostoprosessia ja yritysten kiinnostusta kylmäsäilytysratkaisuihin.

Opinnäytetyössä tarkastellaan markkinointisuunnitelman keskeisiä osa-alueita rinnakkain lanseerattavien tuotteiden kanssa ja analysoidaan tutkimuksesta saatuja tuloksia. Keskeisiä osa-alueita ovat tuotteesta ja yrityksestä tehdyt erilaiset lähtökohta-analyysit, markkinointistrategiat ja -tavoitteet, markkinointiviestintä ja seuranta.

Suomalaisia keittiökalustevalmistajia tutkittiin kvalitatiivisella eli laadullisella tutkimusmenetelmällä, koska keittiökalustevalmistajista ei ollut tarjolla aikaisempaa teoriaa. Tutkimus toteutettiin teemahaastatteluina. Haastatteluista saatuja tuloksia analysoitiin teemoittelemalla teemahaastattelun teemojen mukaisesti. Tuloksien avulla varmistettiin parhaat markkinointikeinot markkinointisuunnitelmaan ja saatiin tietoa tuotteesta ja sen kysynnästä.

Tuloksien avulla voidaan todeta, että kylmäsäilytysratkaisuissa on vielä kehitettävää, jotta niistä saadaan markkinoille sopivat. Markkinointiviestintä kannattaa aloittaa osallistumalla toimialaan liittyviin messuihin ja järjestämällä yrityskäyntejä keittiökalustevalmistajille. Yrityksen tulee käyttää suoramainontaa ja päivittää kotisivunsa ajantasaiseksi.

Tallennettuna: