Haku

Tupatohtori Oy — uusi ilme ja näkyvyyttä edullisemmalla ja tehokkaalla markkinointiviestinnällä

QR-koodi

Tupatohtori Oy — uusi ilme ja näkyvyyttä edullisemmalla ja tehokkaalla markkinointiviestinnällä

Opinnäytetyön aiheena oli Oululaisen talotutkimusyritys Tupatohtori Oy:n ilmeen uudistaminen ja brändin rakentaminen sekä edullisten mutta tehokkaiden markkinointiviestinäkeinojen etsiminen. Markkinointialueena oli Oulun seutu. Työssä on tutkittu brändin rakentamisen perusteita eli vaikuttamista kuluttajien muodostamiin mielikuviin jotka tekevän brändin. Työssä on käyty myös läpi eri bränditunnettuuden tasot ja valittu niistä tunnettuuden luominen yrityksen pääasialliseksi tavoitteeksi. Yrityksen toiminta, kohderyhmät ja kilpailijat kartoitettiin uuden yrityskuvan luomisen aloittamiseksi. Verkkosivujen suunnittelussa hyödynnettiin kilpailijoiden verkkosivujen analysointia, käyttäjälähtöisyyttä sekä sissimarkkinoinnille ominaista asiakaslähtöisyyttä ja puhuttelevuutta. Työn tavoitteena oli paikantaa yrityksen vahvuudet ja hyödyntää ne uuden ilmeen, verkkosivujen ja viestintäkeinopaketin suunnittelussa. Yrityksen viestinnässä päätettiin panostaa suoramainontaan. Työn produktiivinen osuus sisältää graafisen ohjeiston, kotisivujen uuden layoutin ja valitut markkinointikeinot eli ilmoitukset, käyntikorttiesitteen, autoteippaukset ja työasut sekä sissimarkkinointitempauksen pakkausmainoksen.

Tallennettuna: