Haku

Brändin kehittäminen markkinointiviestinnän avulla - Case Yritys X

QR-koodi

Brändin kehittäminen markkinointiviestinnän avulla - Case Yritys X

Tämä opinnäytetyö käsittelee brändiä ja markkinointiviestintää. Opinnäytetyö toteutettiin yritys X:n toimeksiantona, jossa yritys haluaa pysyä anonyymina. Opinnäytetyön tutkimuskysymyksenä on tutkia, miten kohdeyrityksen brändiä kehitetään neljässä markkinointiviestinnän kanavassa. Opinnäytetyön tavoitteena on luoda kohdeyritykselle kattava esitys ja ohjeistus heidän brändin tunnettavuuden lisäämiseksi ja markkina-aseman vahvistamiseksi markkinointiviestinnällisin keinoin.

Opinnäytetyö sisältää teoreettisen ja tutkimuksellisen osuuden. Opinnäytetyön teoreettinen osuus avaa lukijalle työssä käsiteltävät aihiot ja käsitteet, ja luovat syvempää tietämystä käsiteltävästä tutkimusongelmasta. Opinnäytetyön kohteena on yritys X, joka haluaa positiivisesti erottautua muista kilpailevista yhtiöistä heidän vahvalla ja mielenkiintoisella brändillään. Opinnäytetyössä paneudutaan brändin merkitykseen yritystoiminnassa ja vahvan brändi-identiteetin rakentamiseen ja sitouttamiseen markkinointiviestinnällisin keinoin. Opinnäytetyön lähteinä käytetään kirjallisuutta, artikkeleita ja toimeksiantajalta saatua materiaalia. Näiden välineiden avulla opinnäytetyössä tutkitaan miten yritys X hyödyntää neljää eri markkinointiviestinnän kanavaa luodessaan vahvaa ja kestävää brändiä. Opinnäytetyössä käsiteltävät markkinointiviestinnän kanavat ovat lehtimainonta, verkko- ja hakukonemainonta, sponsorointi ja henkilökohtainen myyntityö.

Työn tutkimuksellinen osuus toteutettiin kvalitatiivisella tutkimuksella. Tutkimukseen osallistui kymmenen (10) opinnäytetyön kohdeyrityksen sidosryhmien edustajaa. Tutkimus toteutettiin teemahaastatteluna puhelimitse. Haastattelukysymykset olivat avokysymyksiä, joihin haastateltava pystyi vastaamaan avoimesti ja kattavasti.

Opinnäytetyön lopputuloksena syntyi onnistunut markkinointiviestinnän kanavien ehdotelma kohdeyrityksen brändin kehittämisen kannalta. Tutkimuksen tavoitteet saavutettiin hyvin.

Tallennettuna: