Haku

Customer acquisition in the transportation business

QR-koodi

Customer acquisition in the transportation business

Tämä opinnäytetyö on tehty toimeksiantona eräälle kansainväliselle logistiikkayritykselle. Tämän opinnäytetyön aiheena oli tehdä toimeksiantajalle lista potentiaalisista asiakkaista ja toimiala-analyysi, joita he voivat hyödyntää tulevaisuuden suunnitelmissa ja toimenpiteissään. Tutkielman teoreettisessa osuudessa käsitellään kuljetusta, uusasiakashankintaa ja toimialojen analysointia. Pääpaino teoriaosuudessa on uusasiakashankinnalla ja sen eri vaiheilla. Teoriaosa on kerätty käyttämällä erilaisia tietolähteitä kuten kirjoja, artikkeleita ja Internet-sivustoja. Empiirinen osa opinnäytetyöstä on pääasiallisesti tehty kirjoituspöytätutkimuksena. Tietoa on myös kerätty haastatteluista ja analysoimalla eri toimialoja. Tutkimuksen tavoitteena oli löytää mahdollisimman paljon potentiaalisia asiakkaita uusista ja vahvoista toimialoista, sekä tehdä hyvä toimiala-analyysi, joka olisi hyödyllinen toimeksiantajalle. Tutkimusmenetelmät ja tutkimusprosessi on kuvattu omassa osiossaan. Tämä osio sisältää tutkimusmenetelmän ja luotettavuuden arvioinnin, sekä tutkimusprosessin. Tutkimusprosessiosio täsmentää, miten tieto on kerätty potentiaalisten asiakkaiden listalle. Tutkimustulososiossa on esitelty lista potentiaalisista asiakkaista ja toimiala-analyysi. Listaan on sisällytetty sata potentiaalista asiakasta kuudelta tärkeimmältä toimialalta ja ne ovat; LED-valaistus, metalli, sähkö, tuulivoima, aurinkoenergia ja kiinteistöt & rakentaminen. Yhteensä lista koostuu 15:sta eri toimialasta. Analyysiin on sisällytetty tiedonkeruu, kysymysten läpikäynti ja yhteenveto analyysistä. Loppupäätelmä vaiheessa tutkija tekee yhteenvedon koko opinnäytetyöprosessista. Tutkija kertoo hänen omat mielipiteensä tutkimuksesta ja suosituksensa yritykselle.

Tallennettuna: