Haku

Social media marketing plan for the Finnish Seamen's Mission in Brussels

QR-koodi

Social media marketing plan for the Finnish Seamen's Mission in Brussels

Tämän opinnäytetyön tarkoitus on ollut esitellä markkinoinnin perusteita ja sosiaalista media ja kuinka nämä kaksi aihetta toimisivat yhdessä Brysselin Suomalaiselle Merimieskirkolle Belgiassa. Opinnäytetyön päätavoite oli määritellä paras toimintatapa juuri tämän kohdeyrityksen tarpeisiin sosiaalisessa mediassa. Tähän päästäkseen opinnäytetyön kirjoittaja käsitteli markkinoinnin perusteita, mitä sosiaalisen median kanavia on olemassa ja miten valita niistä mihinkin tarpeeseen sopivin, ja mitkä kanavat sopisivat juuri kohdeyritykselle sekä miten kohdeyritys käyttää sosiaalista mediaa parasta aikaa ja kuinka tätä voisi kehittää. Opinnäytetyön tarkoitus on ollut tarjota siten hyvä ymmärrys aiheeseen ja ohjenuoran jolla kohdeyritys voi luoda toimivan sosiaalisen median markkinointisuunnitelman.

Tämä opinnäytetyön alussa on esitelty opinnäytetyön taustaa ja missä rajoissa se on toteutettu. Tämän jälkeen opinnäytetyössä on esitelty kohdeyritys ja mitkä heidän toiveensa ovat olleet koskien tätä opinnäytetyötä. Tämän myötä opinnäytetyössä on siirrytty teoria osuuteen, joka käsittää kolme laajempaa kokonaisuutta: markkinointi, sosiaalinen media ja markkinointi suunnitelmat. Koko teoriaosuus pohjasi analyysinsä luotettaviksi todettuihin lähteisiin niin kirjoina, verkkosivuina, artikkeleina lehdistä ja verkkolehdistä sekä e-kirjoina.

Koska tämä opinnäytetyö tarkoitettiin tutkimuspainotteiseksi työksi, teoreettisista aiheista muodostettiin kysymyksiä joita käytettiin haastatteluissa sekä verkko kyselykaavakkeessa. Opinnäytetyön empiirinen osuus pohjautui näihin tuloksiin sekä kirjoittajan omiin tietoihin ja kokemuksiin. Tämän opinnäytetyön tavoite oli muodostaa kohdeyritykselle yhteneväinen ymmärrys aiheesta, jota he voivat hyödyntää haluamallaan tavalla.

Tämän opinnäytetyön tutkimustyö ja sen tulosten analysointi muodostivat hyvin selkeitä ja käytännönläheisiä ideoita, joita kohdeyritys voi käyttää halutessaan kehittääkseen Facebook -sivujensa käyttöä, sekä harkitessaan tulevaa sosiaalisen median käyttöä. Analyysi prosessin tuloksista muodostetussa ehdotuksessa on käyty läpi paljon monipuolisia ehdotuksia. Käytännön ehdotukset koskivat asioita kuten tekstin, kuvien ja tunnisteiden käyttöä, kuinka johdonmukaisesti kehittää sosiaalista mediaa markkinoinnin välineenä sekä kuinka luoda kunnollinen sosiaalisen median markkinointi suunnitelma. Tutkimustyön analysointi tuotti myös monenlaisia kampanja- ja kilpailuehdotuksia, joita on mahdollista soveltaa kohdeyrityksen sosiaalisen median sivuihin.

Tallennettuna: