Sökning

Vauriokorjaamon prosessin tehostaminen

QR-kod

Vauriokorjaamon prosessin tehostaminen

Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tunnistaa Autoklinikka-yhtiöt Oy:n vauriokorjaamoiden prosessista ongelmia sekä löytää ratkaisuja, joilla ne saataisiin poistettua. Ongelmien poistamisella voidaan parantaa myös vauriokorjaamon kustannustehokkuutta ja asiakaskokemusta sekä lisätä henkilökunnan viihtyvyyttä.

Insinöörityössä tutkimusmenetelmänä käytettiin haastatteluja sekä työnjohdon toiminnan seurantaa Konalan toimipisteessä. Haastattelut suoritettiin jokaisessa Autoklinikan pääkaupunkiseudun vauriokorjaamossa. Haastatteluihin osallistui työnjohtajia, peltiseppiä sekä maalaamon henkilöstöä.

Haastatteluissa yhdeksi merkittävimmäksi ongelmaksi nousi työnjohtajien työskentelyn jatkuva keskeytyminen sekä työajan riittämättömyys. Työn lopputuloksena muodostettiin ehdotuksia muutoksista, joiden avulla havaittuja ongelmia voitaisiin poistaa tai niiden vaikutusta voitaisiin pienentää. Yhtenä merkittävimpänä ajatuksena nousi esiin tarve hallityönjohtajalle, jonka avulla työn keskeytyksiä sekä kuormittavuutta pystyttäisiin tasoittamaan.

The aim of this Bachelor ́s thesis was to identify problems in the process of Autoklinikka-yhtiöt Oy auto body repair shops and find solutions to streamline the process. Streamlining the process can improve cost-effectiveness and customer satisfaction, as well as personnel satisfaction.

The research for this thesis was carried out by of interviewing and monitoring the supervisors in the Konala repair shop. The interviews were conducted in every Autoklinikka repair shop in the Helsinki metropolitan area. Supervisors, auto body repairers and paint shop staff were interviewed.

What was found out through the interviews was that the biggest problems in the process are insufficient working time and continuous interruption in the supervisors' work. As a result of this thesis suggestions on how to streamline the process are introduced. One of the most significant observations was a need for a garage supervisor, with whose help the interruptions and workload could be reduced.

Sparad: