Haku

Henkilöbrändäys media-alalla

QR-koodi

Henkilöbrändäys media-alalla

Tutkin opinnäytetössäni työelämän murrosta media-alalla ja sen vaikutuksia yksilöön. Pureudun aiheeseen kvalitatiivisen tutkimuksen avulla ja selvitän miksi henkilöbrändääminen ja kyky tuoda omaa osaamistaan esiin ovat nousseet merkityksellisiksi taidoiksi media-alalla. Tutkin henkilöbrändäystä myös käytännön tasolla ja selvitän eri toimintamalleihin tutustumalla, mitä henkilöbrändäyksessä on tärkeä osata huomioda.

Tutkimuksissani esiin nousivat teknologian ja digitalisaation suuri merkitys työelämää muokkaavina tekijöinä. Media-alalla tämä on näkynyt uusien toimijoiden ja alustojen lisääntymisenä sekä sisällön tuotannon demokratisoitumisena. Nykyään kuka vaan voi tuottaa sisältöä ja saada viestilleen laajan näkyvyyden eri sosiaalisen median ja verkossa toimivien kanavien ja alustojen avulla. Mediakentän pirstaloituminen on näkynyt myös lukuisina yt-neuvotteluina perinteisissä mediataloissa. Osa-aikatyö ja yrittäjyys ovat lisääntyneet tällä vuosikymmenellä ja yksilön rooli korostunut. Henkilöbrändäys, kyky tuoda omaa osaamistaan esiin sekä verkostoituminen ovat tärkeitä taitoja myös media-alalla ja niiden hallitseminen parantaa mahdollisuuksia työllistymiseen. Itsetuntemus, taito itsensä johtamiseen ja suunnitelmallinen työskentely ovat avain asemassa henkilöbrändin rakentamisen eri vaiheissa.

Työelämän murros on ollut nähtävissä media-alla jo useamman vuoden ajan. Muutos on kuitenkin myös mahdollisuus. Henkilöbrändäys on hyvä tapa pysyä kehityksen mukana ja parantaa työllistymismahdollisuuksia murroksen keskellä. Henkilöbrändäys prosessina auttaa myös kirkastamaan omia tavoitteita ja on oiva työkälu parempaan itsensä tuntemiseen ja itsensä johtamiseen sekä mielekkään työelämän rakentamiseen.

Tallennettuna: