Sökning

Estenomien tunnettuuden ja yhteisöllisyyden lisääminen sosiaalisen median kanavien avulla

QR-kod

Estenomien tunnettuuden ja yhteisöllisyyden lisääminen sosiaalisen median kanavien avulla

Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena on lisätä estenomien yhteisöllisyyttä ja tunnettuutta sosiaalisen median kanavien avulla. Idea opinnäytetyön aiheesta syntyi estenomien tarpeesta yhteydenpitoon opintojen aikana ja valmistumisen jälkeen, koska yhteistä verkostoa ei ole aikaisemmin ollut. Toinen ajatus oli lisätä suhteellisen uuden estonomitutkinnon tunnettuutta. Toiminnallisen osuuden tuotoksilla mahdollistetaan ensimmäistä kertaa estenomien verkostoituminen ja tiedonjako yhteisönä ulkopuolisille tahoille.

Opinnäytetyössä keskityttiin tarkastelemaan erilaisia tunnettuuden ja yhteisöllisyyden lisäämisen keinoja sekä sitä, miten niitä voi hyödyntää konkreettisesti. Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään estenomitutkintoa, markkinointiviestinnän perinteisiä ja uusia keinoja, yhteisöllisyyttä sekä sosiaalista mediaa ja sen eri kanavien käyttöä yhteisöllisyyden ja tunnettuuden parantamiseen.

Tämän opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa kuvataan tuotosten suunnittelu- ja toteutusprosessia. Prosessiin kuuluvat kaikille avoin blogi, jolla lisätään estenomien tunnettuutta, Facebook-sivu blogin markkinointiin ja vuorovaikutteinen Facebook-ryhmä, joka on tarkoitettu vain estenomeille.

Increasing the communality and conspicuousness of Bachelors of Beauty and Cosmetics with social media channels

The purpose of this functional thesis is to increase the communality and conspicuousness of Bachelors of Beauty and Cosmetics with social media channels. The idea for the thesis topic initiated by Bachelors of Beauty and Cosmetics need to communicate with each other during their studies and after graduation because there has not been a common network to do so. The outputs of the functional part allow the Bachelors of Beauty and Cosmetics to network and share information as a community to outside parties for the very first time.

The thesis focused on the variety of ways to increase conspicuousness and communality and how they can be used in concrete terms. The theoretical section deals with the degree, traditional and new ways of promotion and social media and its different channels to increase the communality and conspicuousness.

The functional part of this thesis describes the design and implementation process of the outputs. The process includes a blog open to all to increase conspicuousness of Bachelors of Beauty and Cosmetics, a Facebook page to promote the blog and an interactive Facebook group, which is intended only for the Bachelors of the Beauty and Cosmetics.

Sparad: