Haku

Digimarkkinoinnin kehittämissuunnitelma kuntosaliyritykselle

QR-koodi

Digimarkkinoinnin kehittämissuunnitelma kuntosaliyritykselle

Tämä toiminnallinen opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona kuntosaliyritykselle. Opinnäytetyön tavoitteena oli laatia kirjallinen suunnitelma, minkä avulla toimeksiantaja voi kehittää markkinointia digitaalisissa kanavissa. Aihe rajattiin koskemaan ainoastaan liikuntapalveluiden markkinointia digitaalisissa kanavissa yrityksen edellisen omistajan aikana. Digitaalisuus on muuttanut markkinointia. Markkinoijan on muutettava ajatusmallia asiakaslähtöisempään suuntaan. Kuluttajat suhtautuvat yhä negatiivisemmin perinteiseen, keskeytykseen perustuvaan markkinointiin. Laadukkaan sisällön avulla markkinoja voi saavuttaa kilpailuetua. Opinnäytetyöraportti sisältää johdannon, tietoperustan sekä osuuden jossa produkti esitetään. Opinnäytetyöprosessin valmis produkti on tämän opinnäytetyöraportin liitteenä. Teoreettisessa viitekehyksessä kuvataan markkinointiviestintää markkinoinnin suunnittelun malleja, markkinoinnin muutosta sekä markkinointikanavia. Opinnäytetyössä käytettiin SOSTAC-mallia markkinoinnin suunnitteluun. Markkinoinnin suunnittelun tukena käytettiin myös kehittämistyölle tyypillisiä menetelmiä hyvien käytäntöjen kartoittamiseksi ja asiakaspersoonien luomiseksi. Opinnäytetyö on lähtenyt liikkeelle tarpeen havaitsemisella sekä aiheen valinnalla. Prosessi jatkui tiedonkeruulla sekä tietoperustan laatimisilla. Tietoperustan laatimisen jälkeen valittiin menetelmät sekä tehtiin digimarkkinointisuunnitelma SOSTAC-mallin avulla. Valmis produkti toimitettiin toimeksiantajalle marraskuussa 2020.

Tallennettuna: