Haku

Asiakaskokemustarinat markkinoinnin välineenä: Aftermovie Flow-festivaaleilta

QR-koodi

Asiakaskokemustarinat markkinoinnin välineenä: Aftermovie Flow-festivaaleilta

Tämän opinnäytetyön aiheena on tapahtumavideon luominen vuoden 2019 Flow-festivaaleilta. Työ on toiminnallinen, ja sen tavoitteena on luoda tunteisiin vetoava aftermovie-tyylinen tapahtumavideo festivaaleilta. Aftermovie on video, joka esittelee festivaalien tapahtumia visuaalisesti miellyttävällä tavalla. Video kuvaa omia henkilökohtaisia kokemuksiani festivaalin asiakkaana, ja video voi toimia esimerkiksi markkinointimateriaalina tuleville vuosille tai kiitoksena aiempien vuosien kävijöille. Videon kohderyhmänä on festivaalin aiempien vuosien kävijät. Alatavoitteena on taidonnäyttäminen vastaavien videoiden luomisesta, mikäli vastaavaa osaamista haluaa jatkossa myydä palveluna yrityksille.

Teoreettisessa viitekehyksessä käsitellään käyttäjäkokemuksien ja tarinoiden merkitystä ostopolulla, sekä hyvän asiakaskokemuksen piirteitä. Video luotiin hyvän tapahtumavideon viitekehyksen mukaan, ja siihen sisällytettiin tarinallisuutta ja emotionaalisen markkinoinnin piirteitä.

Videon materiaali kuvattiin 9.8.2019 - 12.8.2019 välisenä aikana. Opinnäytetyösuunnitelma luotiin syksyllä 2019, ja raportointi suoritettiin maalis – toukokuun 2020 välisenä aikana. Projekti eteni alkuperäistä suunnitelmaa hitaammin, mutta kuitenkin sopivan aikavälin puitteissa.

Videon tuloksiin liittyen videon synnyttämistä tunteista pidettiin kohderyhmän kesken avoin haastattelu. Haastattelun tuloksista kävi ilmi, että hyvän tapahtumavideon piirteet oli mahdollista tunnistaa videolta, ja videosta huokui hyväntuulisuus ja tunne siitä, että festivaali on käymisen arvoinen tapahtuma. Jokainen vastaaja pystyi luomaan omia merkityksiä videon tarinan kautta, joten video onnistui tavoitteessaan.

Valmis video on katsottavissa osoitteessa: https://meerivaatainen1.wixsite.com/meerivaatainen

Tallennettuna: