Haku

Suosion vaikutuksia pelin markkinointiin

QR-koodi

Suosion vaikutuksia pelin markkinointiin

Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, miten pelin markkinointi toimii sen jälkeen, kun peli on julkaistu ja suosio on saavutettu. Opinnäytetyössä tarkastellaan pelinkehitysprosessia sekä pelin markkinointia ennen ja jälkeen pelin julkaisun.

Tutkimus tutkii haastattelun, uutisartikkeleiden ja muun materiaalin perusteella pelin markki-nointia pelinkehitysprosessin kanssa ennen julkaisua ja julkaisun jälkeen. Tutkimuksen materiaalina käytettiin internetin keskustelufoorumeja, haastattelua sekä peleistä tehtyjä uutisointeja vuosien varrelta.

Lopussa tämä opinnäytetyö selvittää ja kokoaa materiaalin perusteella katsauksen pelin suosiosta pelinkehityksen ja markkinoinnin näkökulmasta, sekä käsittelee tunnettuja pelejä uutisten ja keskustelujen avulla.

Tallennettuna: