Haku

SKAPANDE AV MARKNADSFÖRINGSMATERIAL FÖR ETT INTERNATIONELLT FÖRETAG

QR-koodi

SKAPANDE AV MARKNADSFÖRINGSMATERIAL FÖR ETT INTERNATIONELLT FÖRETAG

Syftet med detta examensarbete var att producera en handbok för uppdatering av grafiskt material åt ett internationellt företag. Manualen kommer att existera i digital form. Som uppdragsgivare fungerade HUR Labs Oy i Karleby. Examensarbetets form var av praktisk natur och ger en helhetsbild över skribentens prestation i produktion och migration av marknadsföringsmaterial för ett internationellt före-tag.

I detta praktiska examensarbete undersöktes fördelarna och nackdelarna med marknadsföring gjord av egna anställda. Utgående från resultatet gjordes en handbok med riktlinjer för att säkerställa kontinu-erlig grafisk utformning inom företaget.

Eftersom HUR Labs fusionerades med HUR i april 2017, utgör detta dokument även grund för migrationen av marknadsföringsmaterialet. Då examensarbetet inleddes fanns det inga planer om fusion-ering och därför är HUR Labs visuella identitet kartlagd i noggrannhet och tjänar som jämförelse till ett nytt utseende i samma anda som HUR.

The purpose of this final thesis was to produce a graphical guide for the international company HUR Labs in Kokkola, Finland. The graphical guide will exist in digital form. The nature of this thesis was approached in a practical manner and presents a general image of the student’s ability to create and migrate existing marketing material into a new form.

The thesis also present a view of what benefits there are with in-house personnel marketing. The result is a graphical manual to ensure that continuous updates are made in the right direction.

Because HUR Labs and HUR became migrated in April 2017, this thesis serves also as a graphical template for the migration.

Tallennettuna: