SKAPANDE AV MARKNADSFÖRINGSMATERIAL FÖR ETT INTERNATIONELLT FÖRETAG
SKAPANDE AV MARKNADSFÖRINGSMATERIAL FÖR ETT INTERNATIONELLT FÖRETAG
Syftet med detta examensarbete var att producera en handbok för uppdatering av grafiskt material åt ett internationellt företag. Manualen kommer att existera i digital form. Som uppdragsgivare fungerade HUR Labs Oy i Karleby. Examensarbetets form var av praktisk natur och ger en helhetsbild över skribentens prestation i produktion och migration av marknadsföringsmaterial för ett internationellt före-tag.
I detta praktiska examensarbete undersöktes fördelarna och nackdelarna med marknadsföring gjord av egna anställda. Utgående från resultatet gjordes en handbok med riktlinjer för att säkerställa kontinu-erlig grafisk utformning inom företaget.
Eftersom HUR Labs fusionerades med HUR i april 2017, utgör detta dokument även grund för migrationen av marknadsföringsmaterialet. Då examensarbetet inleddes fanns det inga planer om fusion-ering och därför är HUR Labs visuella identitet kartlagd i noggrannhet och tjänar som jämförelse till ett nytt utseende i samma anda som HUR.
The purpose of this final thesis was to produce a graphical guide for the international company HUR Labs in Kokkola, Finland. The graphical guide will exist in digital form. The nature of this thesis was approached in a practical manner and presents a general image of the student’s ability to create and migrate existing marketing material into a new form.
The thesis also present a view of what benefits there are with in-house personnel marketing. The result is a graphical manual to ensure that continuous updates are made in the right direction.
Because HUR Labs and HUR became migrated in April 2017, this thesis serves also as a graphical template for the migration.
Kieli |
ruotsi |
---|---|
Aiheet |