Opettaja, asiantuntijuus ja yhteiskunta : ainedidaktinen symposium 7.2.2003
Finna-arvio
Opettaja, asiantuntijuus ja yhteiskunta : ainedidaktinen symposium 7.2.2003
Tallennettuna:
Ulkoasu |
454 sivua : kuvitettu ; 21 cm |
---|---|
Kieli |
suomi |
Alkuteoksen kieli |
suomi |
Julkaisija |
Turku :
Turun opettajankoulutuslaitos,
2003
|
Sarja | Julkaisusarja / Turun yliopiston kasvatustieteiden tiedekunta, B, Selosteita, ISSN 0781-9587; 72. |
Luokitus | |
Aiheet | |
Valmistaja | (Painosalama) |
Lisätiedot | Arja Virta & Outi Marttila (toim. ). |
ISBN |
951-29-2468-4 pehmeäkantinen |
Kontrolloimaton nimeke |
Ainedidaktinen symposium 7.2.2003 Selviääkö opettaja globalisoituvassa Suomessa? Aikuisten opettajaksi vai aineenopettjaksi? : Turun monitieteisen aikuisopettajaryhmän koulutuskonseptia jäljittämässä Tarjolla kestävää kehitystä : mutta miksi ei ympäristökasvatusta? Biologian tiedot ja luontoasenteet : karhutietouden ja karhuun liitettyjen asenteiden suhde Peruskoulun 7.-luokkalaisten oppilaiden käsitykset ilmastonlämpenemisestä ja otsonikadosta Biologian ja maantieteen opettaja ajassa ja paikassa Ympäristön käsitteestä ympäristökasvatukseen : opetussuunnitelmien, oppikirjojen ja opettajaksi opiskelevien käsitysten tarkastelua Digimon luonto-oppaana : Hangon viidesluokkalaisten luontokokemuksia : tutkimuksen esittely Millainen on biologian tuntien oppimisympäristö peruskoulussa? Oppilaiden, opettajien ja oetusharjoittelijoiden käsityksiä konstruktivisen 5E-mallin pohjalta Fysiikan ainetiedon muuttaminen pedagogiseksi sisältötiedoksi luokanopettajien koulutuksessa Demonstraatiokurssi ainedidaktiikan opetuksen osana Turussa Kahden erikokoisen kappaleen painon vertailua käsin punnitsemalla ja vertailuun liitetyt mentaalimallit Käsityksiä gravitaatiosta Käsitteelliset testit : mahdollinen lähtökohta käsitteellisen ymmärryksen tarpeen havaitsemiselle fysiikan opettajankoulutuksessa Opettajankoulutusta verkossa : "kehittyvä fysiikanopettaja-kurssi" Palamisilmiön opettaminen opetuksen kohteena Opettajan puhe, autoritaarista vai dialogista? Onko historia sittenkin tuomari? Historia, antropolgia ja historiandidaktiikan antropologinen tulkinta Historian ja yhteiskuntaopin opettajat pohtivat uusia opetuksen linjauksia Murtoluvun sijoittaminen lukusuoralle Kielentäminen matematiikan opiskelussa Kahden koulumatematiikassa hyvin menestyneen luokanopettajaopiskelijan matemaattiset elämäkerrat Mitä tiedämme opettajien matematiikkauskomuksista ja niiden muuttumisesta? "Laskun takaiset maailmat" : luokanopettajaopiskelijoiden pohdintoja matematiikan oppimisvaikeuksissa Origami geometrian apuvälineenä spatiaalisen hahmottamisen kehittämisessä Suoravalintaopiskelijoiden käsityksiä opettajaksi kasvusta opintojen alkuvaiheessa Nuoren opattajan tiedonlähteet Persoonallisesti merkittävät oppimiskokemukset ja aineenopettajakoulutus Matemaattis-luonnontieteellisen tiedekunnan opsikelijoiden asennoituminen opattajan ammattiin haasteena opettajankoulutukselle Yhteistyössä on voimaa : uudenlainen luontokurssi kielenopettajiksi aikoville Oppiaineiden hierarkiaa ja heimokulttureita etsimässä LUMA-aineet esille alakoulussa? : oletko valmis yhteistyöhön, tuleva aineenopettaja? Taito- ja taideaineiden tieto- ja viestintätekniikkaa hyödyntävä yhteishanke Turun opettajankoulutuslaitoksessa Muistoja koululiikunnasta Verkkokyselyn antamat tulokset opiskelijoiden musiikkikokemuksista TaiTajasta TaiTavaksi opettajaksi Ajatuksia käsityötieteen ontologiasta Taito- ja taideaineet : nimettömiksi niputetut Käsityö osana urakasvatusta Valkoinen myssy ja kömpelö kuutonen : suomalaiset käsityöopissa Kertomuksia kohtaamisesta käsityön oppitunneilla Tutkintorakenteen uudistaminen aineenopettajakoulutuksessa Tutkintorakenteen uudistuksen vaikutukset aineenopettajien koulutukseen : työmarkkinalähtöinen näkökulma Juhlapyhien vietto monikulttuurisessa päiväkotikontekstissa Eurooppalaisia uskonnonopetusmalleja ja skenaarioita suomalaisen mallin kehittämiseksi Godly Play : jumalallinen leikki Vähemmistökirkojen uskonnonopetus Suomessa Uskonnon ja elämänkatsomustiedon opetus monikulttuurisessa länsihelsinkiläisessä yläkoulussa Varhaisnuorten spirituaaliteetti tutkimuskohteena Sattuma ja itsestään tapahtuminen Aristoteleen fysiikassa Toiseuden kohtaaminen monikulttuurisessa koulussa Vieraiden kielten uusien opetussuunnitelmien taitotasoasteikon validoinnista Kaksikielisessä oetuksessa kehittyvät sekä äidinkielen että vieraan kielen taidot Draamaharjoitusten avulla kohti itsenäisesti vieraan kielen oppimista Miten oppilaat oppivat vieraskielisessä opetuksessa? Oppilaiden suoriutumistasot ja affektiiviset tekijät vieraskielisessä opetuksessa |