E-kirjojen käyttö opinnoissa: korkeakouluopiskelijat 2016
E-kirjojen käyttö opinnoissa: korkeakouluopiskelijat 2016
Aineistoon ja sen tekijöihin tulee viitata asianmukaisesti kaikissa julkaisuissa ja esityksissä, joissa aineistoa käytetään. Tietoarkiston antaman malliviittaustiedon voi merkitä lähdeluetteloon sellaisenaan tai sitä voi muokata julkaisun käytäntöjen mukaisesti.
Viitetiedot julkaisuista, joissa aineistoa on käytetty, toimitetaan Tietoarkiston asiakaspalveluun asiakaspalvelu.fsd@tuni.fi.
Kyselyllä kartoitettiin yliopisto- ja ammattikorkeakouluopiskelijoiden kokemuksia e-kirjojen käytöstä opinnoissa. Kysymyksillä selvitettiin mm. ovatko korkeakouluopiskelijat lukeneet, lainanneet ja ostaneet opinnoissa tarvittavia e-kirjoja, onko e-kirjoja käytetty osana opetusta, millä laitteilla e-kirjoja on luettu, onko e-kirjojen käytöstä ollut hyötyä opinnoissa ja millaisia e-kirjojen käyttöön liittyviä ongelmia vastaajat ovat kohdanneet. Vastaajia pyydettiin myös kertomaan, millaisia e-kirjojen pitäisi olla, että ne toimisivat hyvin osana opintoja. Kysyttiin myös, kuinka paljon opiskelijat käyttävät aikaa kirjojen lukemiseen. Taustamuuttujina olivat mm. äidinkieli, opintojen aloitusvuosi, suoritettava tutkinto, oppilaitos ja oppiala.
Konteksti/rakenne | ||||
---|---|---|---|---|
|
||||
Aineistotyyppi | ||||
Tutkimusdata | ||||
Tunnisteet | ||||
FSD3120 |
||||
Tekijät | ||||
|
||||
Aiheet | ||||
Aika | ||||
12.01.2016–31.05.2016 12.01.2016–31.05.2016 |
||||
Pääsyoikeudet | ||||
|
||||
Käyttöoikeudet | ||||
Aineistoon ja sen tekijöihin tulee viitata asianmukaisesti kaikissa julkaisuissa ja esityksissä, joissa aineistoa käytetään. Tietoarkiston antaman malliviittaustiedon voi merkitä lähdeluetteloon sellaisenaan tai sitä voi muokata julkaisun käytäntöjen mukaisesti. Viitetiedot julkaisuista, joissa aineistoa on käytetty, toimitetaan Tietoarkiston asiakaspalveluun asiakaspalvelu.fsd@tuni.fi. |
||||
Muut nimekkeet | ||||
E-books Supporting Studies: Higher Education Student Survey 2016 |
||||
Liittyvät paikat | ||||
Suomi |