Innoverstas - laiteohjeet
Innoverstas - laiteohjeet
Oppimateriaali
Luotu: 1.6.2022, Muokattu: 1.6.2022
Sisältö
- Innoverstas laiteohjeet (pdf, 108,2 Mt)
Oppimateriaalit tulevat Finnaan Avointen oppimateriaalien kirjastosta (aoe.fi).
INNOVERSTAS = KEKSINTÖVERSTAS JA UUSIOKÄYTTÖKESKUS
Innoverstas on luovaan tuottamiseen, tulevaisuuden taitojen opetteluun ja kestävän kehityksen mukaiseen ajatteluun keskittyvä oppimistila. Innoverstaalta löytyy modernit työvälineet, joilla voidaan korjata ja parannella vanhaa, keksiä, kokeilla ja värkätä sekä tietenkin luoda ihan uutta! Innoverstaalla toimii myös uusiokäyttökeskus, johon alueen yritykset, yhteisöt ja toimijat voivat lahjoittaa uusiokäyttömateriaali, jota verstaan käyttäjät voivat hyödyntää.
Tämän oppaan avulla voit opetella valikoitujen Innoverstaan laitteiden käyttöä joko ennen vierailua tai palautella mieleesi oppimaasi vierailun jälkeen.
Aineiston käyttöoikeudet |
---|
CC BY 4.0 Mitä merkintä tarkoittaa? |
Kohderyhmä |
Oppija Opettaja |
Koulutusaste |
Perusopetus Lukiokoulutus |
Oppimateriaalin tyyppi |
Opas |
Oppiaine / tutkinto / tieteenala |
Fysiikka Kuvataide Käsityö Maantieto Matematiikka |
Tavoite- ja sisältöalue |
L1 Ajattelu ja oppimaan oppiminen L5 Tieto- ja viestintäteknologinen osaaminen S1 Ajattelun taidot S1 Ajattelun taidot ja menetelmät S1 Ideointi S1 Innovointi S1 Maapallon karttakuva ja alueet S1 Omat kuvakulttuurit S2 Fysiikka omassa elämässä ja elinympäristössä S2 Kokeilu S2 Muotoilu S2 Suunnittelu S3 Kokeilu S3 Suunnittelu S4 Dokumentointi ja arviointi S4 Geometria ja mittaaminen S4 Tekeminen S4 Tietojenkäsittely ja tilastot S5 Dokumentointi S5 Soveltaminen S5 Tekeminen S5 Tietojenkäsittely, tilastot ja todennäköisyys S6 Arviointi S6 Työturvallisuus S7 Yrittäjämäinen oppiminen T1 kannustaa ja innostaa oppilasta fysiikan opiskeluun T1 ohjata oppilasta suunnittelemaan työskentelyään sekä ideoimaan, tutkimaan ja kokeilemaan yritteliäästi T1 pitää yllä oppilaan innostusta ja kiinnostusta matematiikkaa kohtaan sekä tukea myönteistä minäkuvaa ja itseluottamusta T1 rohkaista oppilasta kiinnostumaan ja innostumaan käsin tekemisestä sekä herättää uteliaisuutta keksivään ja kokeilevaan käsityöhön T1 tukea oppilaan jäsentyneen karttakuvan rakentumista maapallosta T2 ohjata oppilas kokonaiseen käsityöprosessiin ja esittämään omia ideoitaan kuvallisesti sekä kertomaan käsityön tekemisestä ja valmiista tuotteesta T2 ohjata oppilasta havaitsemaan yhteyksiä oppimiensa asioiden välillä T2 rohkaista oppilasta keskustelemaan omista ja muiden havainnoista ja ajatuksista sekä perustelemaan näkemyksiään T3 ohjata oppilasta kehittämään taitoaan esittää kysymyksiä ja tehdä perusteltuja päätelmiä havaintojensa pohjalta T3 ohjata oppilasta suunnittelemaan ja valmistamaan käsityötuotteita tai teoksia luottaen omiin esteettisiin ja teknisiin ratkaisuihinsa T4 innostaa oppilasta kokeilemaan erilaisia materiaaleja ja tekniikoita sekä harjoittelemaan kuvallisia ilmaisutapoja T4 kannustaa oppilasta esittämään päättelyään ja ratkaisujaan muille konkreettisin välinein, piirroksin, suullisesti ja kirjallisesti myös tieto- ja viestintäteknologiaa hyödyntäen T4 opastaa oppilasta tutustumaan moniin erilaisiin materiaaleihin ja niiden työstämiseen sekä ohjata toimimaan vastuuntuntoisesti ja turvallisesti T5 ohjata ja tukea oppilasta ongelmanratkaisutaitojen kehittämisessä T5 ohjata oppilasta kehittämään maantieteellistä ajattelutaitoa sekä kykyä esittää maantieteellisiä kysymyksiä T5 ohjata oppilasta tutkivaan lähestymistapaan itsenäisessä ja yhteistoiminnallisessa kuvallisessa työskentelyssä T5 tukea oppilaan itsetunnon kehittymistä käsityössä onnistumisen, oivaltamisen ja keksimisen kokemusten kautta T6 ohjata oppilasta kehittämään tilatajua sekä symboleiden, mittasuhteiden, suuntien ja etäisyyksien ymmärrystä T6 ohjata oppilasta toteuttamaan kokeellisia tutkimuksia yhteistyössä muiden kanssa sekä työskentelemään turvallisesti ja johdonmukaisesti T7 ohjata oppilasta soveltamaan kuvallisia, sanallisia ja muita kuvatulkinnan menetelmiä T9 opastaa oppilasta käyttämään tieto- ja viestintäteknologiaa tiedon ja mittaustulosten hankkimiseen, käsittelemiseen ja esittämiseen sekä tukea oppilaan oppimista havainnollistavien simulaatioiden avulla |
Aiheet |
Kieli |
suomi |
Muut nimekkeet |
Innoverstas - laiteohjeet |
Aineistotyyppi |
Oppimateriaali |
Organisaatio |
Avointen oppimateriaalien kirjasto |
Tunniste |
urn:nbn:fi:oerfi-202209_00025382_6 |
Tekijät |
Julkaisija |
2022
|
Julkaistu |
2022
|
Lähdekokoelma |
aoe |
Pääasiallinen käyttötarkoitus |
Ohjeistus Itsenäinen opiskelu Opettajan materiaalit ja osaamisen kehittäminen |
Tallennettuna:
Aineistosta vastaa
- Avointen oppimateriaalien kirjasto
- Kysymyksiä tai palautetta aineistosta?
- Ota yhteyttä
Aineistosta vastaa
- Avointen oppimateriaalien kirjasto
- Kysymyksiä tai palautetta aineistosta?
- Ota yhteyttä